a) Základné
údaje
1. Obchodná
akadémia Senica
2. Dlhá 256,
905 80 Senica
3. Tel. :
034/651 41 00, 651 25 07
fax: 034/651 77 79
4. e-mail,
web:
oasenica@oase.edu.sk
www.oase.edu.sk
5.
Zriaďovateľ: Trnavský samosprávny kraj |
6. Mená
vedúcich zamestnancov:
Ing.
Miroslava Príkopová, riaditeľka školy
RNDr. Jarmila
Zajíčková, zástupkyňa riaditeľky školy
Mgr. Zdenka
Krajsová, zástupkyňa riaditeľky školy
Božena
Drobná, vedúca vychovávateľka v ŠI pri OA Senica
Oľga
Zelenáková, hlavná hospodárka
Jana Krajsová,
vedúca zariadenia školského stravovania |
7. Rada školy pri OA Senica:
PaedDr. Jana
Pekarová, predsedníčka RŠ, zast. pedagogických
zamestnancov
Mgr. Alena
Bocmanová, zast. pedagogických zamestnancov
Jana Krajsová,
zást. nepedagogických zamestnancov
Ing.
Stanislav Kovár, zást. rodičov
Anna
Morávková, zást. rodičov
Jarmila
Saková, zást. rodičov
Petra
Poláková, zást. študentov
RNDr. Ľubomír
Parízek, zást. zriaďovateľa
Ing. Štefan
Mikula, zástupca zriaďovateľa
PaedDr. Viera Suchánová,
zást. zriaďovateľa
Jana Matúšová, zást. zriaďovateľa |
Študentská
rada pri OA Senica:
1. A – Adam
Rajnoha
1. B –
Adriana Flamíková
1. C –
Radovan Müller
1. D
– Henrieta Černá
1. CR –
Nikola Závodná
2. A –
Dominika Piovarčiová
2.
B – Lýdia Eliášová, predsedníčka od apríla 2009
2. C –
Laura Paradeiserová
2.
D – Ivan Serafín
2. E –
Eduard Šedivý
3. A –
Matej Fábik
3.
B – Beáta Danišová
3. C –
Veronika Štefková
3.
D – Petra Hornáková
3. E – Dna
Reháková
4. A –
Beáta Oravcová
4.
B – Simona Oslejová
4. C –
Nikoleta Kaštílová
4.
D – Barbora Čajková
4. E –
Petra Poláková, predsedníčka do apríla 2009 |
Gremiálna
rada pri OA Senica:
Ing.
Miroslava Príkopová, riaditeľka školy
RNDr.
Jarmila Zajíčková, zástupkyňa riaditeľky školy
Mgr. Zdenka
Krajsová, zástupkyňa riaditeľky školy
Božena
Drobná, hlavná vychovávateľka ŠI
Oľga
Zelenáková, hlavná hospodárka
Jana
Krajsová, vedúca zariadenia školského stravovania
Oľga
Dubcová, vedúca úseku upratovania
Viktor
Sobol, vedúci úseku údržby
Mgr. Alena
Bocmanová, predsedníčka ZO OZ pri OA Senica |
Vyraďovaco-likvidačná komisia:
Mgr. Zdenka
Krajsová, predsedníčka
Božena
Drobná
Viktor
Sobol |
Škodová
komisia:
RNDr.
Jarmila Zajíčková, predsedníčka
Oľga
Zelenáková
Ing.
Branislav Černek |
Stravovacia
komisia pri OA Senica:
Mgr. Beáta
Rusňáková, predsedníčka
Bc. Darina
Nemečkayová
Zuzana
Vajdová
Mgr.
Jarmila Ružičková |
Prijímacia
komisia:
PhDr.
Alžbeta Londáková, predsedníčka
Ing.
Miroslava Príkopová
RNDr.
Jarmila Zajíčková
Mgr. Zdenka
Krajsová
Mgr.
František Polesňák
Ing.
Branislav Černek |
Štipendijná
komisia:
PhDr.
Alžbeta Londáková, predsedníčka
Ing.
Miroslava Príkopová
Mgr. Zdenka
Krajsová
Oľga
Zelenáková
|
Kolégium
riaditeľky školy - predsedovia predmetových komisií:
PhDr. Anna
Držíková
Mgr. Ľubica
Lysá
Mgr. Anna
Gáliková
Mgr. Božena
Krajčiová
Mgr.
František Polesňák
Ing. Jana
Sališová
Ing. Zlata
Mudrochová
PhDr.
Alžbeta Londáková
Ing. Jana
Sakmárová
Mgr. Viera Medňanská |
Kolégium
riaditeľky školy - triedni učitelia: 1. A – Ing. Branislav Černek
1. B –
PaedDr. Petra Machatová
1. C –
PhDr. Alžbeta Londáková
1. D –
PhDr. Anna Držíková
1. CR –
Ing. Gabriela Vrbovská |
2.
A – PaedDr. Jana Pekarová
2.
B – PhDr. Iveta Hazuchová
2. C –
Ing. Marián Mrázek, zmena Mgr. Mária Mastihubová
2.
D – Ing. Jana Mrázková
2.
E – Ing. Jana Sakmárová |
3. A – Mgr.
Alena Bocmanová
3.
B – Mgr. František Polesňák
3.
C – Ing. Martina Prandová, zmena Ing. Antónia Černeková
3.
D – Ing. Monika Hladíková
3.
E – Mgr. Anna Gáliková |
4.
A – Ing. Antónia Černeková
4.
B – Mgr. Viera Medňanská
4.
C – Ing. Jana Sališová
4.
D – Mgr. Božena Krajčiová
4.
E – Ing. Marta Juráňová |
b) Počty
žiakov
1. A |
32 |
|
2. A |
34 |
|
3. A |
33 |
|
4. A |
31 |
1. B |
32 |
|
2. B |
23 |
|
3. B |
30 |
|
4. B |
28 |
1. C |
30 |
|
2. C |
29 |
|
3. C |
33 |
|
4. C |
26 |
1. D |
30 |
|
2. D |
33 |
|
3. D |
29 |
|
4. D |
31 |
1. CR |
27 |
|
2. E |
32 |
|
3. E |
34 |
|
4. E |
30 |
Celkový počet
žiakov k 15. 09. 2008: 607
V priebehu šk. roka 9 žiakov odišlo (prestup, zanechanie štúdia) a 2 žiaci
pribudli (prestup).
Celkový počet žiakov k 30. 06. 209: 600
Počet žiakov
ubytovaných v ŠI k 15. 09. 2008: 72
z toho žiaci OA
Senica
44
žiaci SSOSP Senica
9
žiaci Gymnázia L. Novomeského Senica 2
žiaci SOŠ Senica
17
Počet stravníkov:
518
Počet žiakov stravujúcich sa v ŠJ: 465 žiakov
Priemerne mesačne
vydaných:
raňajok |
- |
982 |
desiat |
- |
982 |
obedov |
- |
751 |
večerí |
- |
803 |
d)
Plán výkonov pre
školský rok 2009/2010 bol 120 žiakov, z toho 3 triedy v odbore 6317 6
obchodná akadémia a 1 trieda v odbore 6355 6 služby v cestovnom ruchu.
Počet prihlásených uchádzačov bol 237 žiakov na študijný odbor 6317 6
obchodná akadémia a 73 na študijný odbor 6355 6 služby v cestovnom ruchu.
Prijímacie konanie bolo bez prijímacích skúšok na základe uverejnených
kritérií na prijatie.
Ku dňu 15. 09. 2009 bolo prijatých 90 žiakov na študijný odbor obchodná
akadémia a 30 žiakov na študijný odbor služby v cestovnom ruchu.
e) Údaje
o výsledkoch hodnotenia a klasifikácie žiakov
K 30. 06. 2009 z počtu žiakov 600 neboli 2 žiačky klasifikované (1 žiačka
riadneho štúdia a 1 žiačka s individuálnym študijným plánom). Obe žiačky
mali povolené skúšanie v náhradnom termíne (1 žiačka 24. 08. 2009, 1
žiačka do 15. 09. 2009). Obe žiačky v náhradnom termíne úspešne ukončili
daný ročník.
K 30. 06. 2009 z počtu 600 neprospelo 16 žiakov, z toho 2 žiačky
neprospeli z 3 a viac predmetov.
Riaditeľka školy povolila 14 žiakom vykonať opravné komisionálne skúšky
v dňoch 24. - 25. 08. 2009. Z tohto počtu na opravných komisionálnych
skúškach 7 žiakov neprospelo a tak nesplnili podmienku na postup do
vyššieho ročníka. Dvom žiakom, ktorí požiadali o opakovanie ročníka,
riaditeľka školy povolila ročník opakovať. 5 žiaci z dôvodu neprospechu
zanechali štúdium v OA Senica alebo prestúpili na inú školu.
Súčasne 24. 08. 2009 žiačka OA Bratislava úspešne vykonala rozdielovú
skúšku z predmetu nemecký jazyk a splnila tak podmienku prestupu do 3.
ročníka OA Senica v šk. r. 2009/2010.
Výsledky
klasifikácie:
Počet
žiakov |
PSV |
PVD |
P |
N |
Celkom |
1. ročník |
40 |
60 |
50 |
0 |
150 |
2. ročník |
45 |
47 |
52 |
3 |
147 |
3. ročník |
40 |
44 |
68 |
6 |
158 |
4. ročník |
45 |
33 |
67 |
0 |
145 |
Celkom |
170 |
184 |
237 |
9 |
600 |
Študijný priemer
školy v 2. polroku šk. r. 2008/2009: 1,79
Znížená známka zo
správania: 5 žiakov - stupeň 3
9 žiakov - stupeň 2
Prehľad
klasifikácie v jednotlivých predmetoch: príloha č. 1
Výsledky
maturitných skúšok - riadne obdobie:
Na maturitné
skúšky 2009 sa prihlásilo 146 žiakov denného štúdia v študijnom odbore
6317 6 obchodná akadémia.
Externú časť ( EČ) a písomnú formu internej časti ( PFIČ) vykonali všetci
žiaci.
Na praktickej časti odbornej zložky ( PČOZ) sa zúčastnilo 145 žiakov, 1
žiačka zanechala štúdium.
Na ústnej forme internej časti sa zúčastnilo 144 žiakov, 1 žiak neprospel
ku koncoročnej klasifikácii, a tak nesplnil podmienky na maturitnú skúšku
v riadnom období.
Dobrovoľnú maturitnú skúšku z predmetu matematika vykonala 1 žiačka.
Prehľad
výsledkov:
|
EČ |
PFIČ |
Ústna forma
skúšky/ praktická časť |
Známka |
Predmet |
Úroveň |
Počet
žiakov |
Priemer
školy
v % |
Percentil |
Priemer
školy
v % |
Počet
žiakov |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
Priemer |
Počet
žiakov |
SJL |
–– |
146 |
70,5 |
63,9 |
69,35 |
146 |
52 |
38 |
37 |
16 |
1 |
2,14 |
144 |
ANJ |
B1 |
74 |
54,1 |
55,6 |
68,78 |
74 |
17 |
26 |
26 |
5 |
0 |
2,25 |
74 |
ANJ |
B2 |
2 |
73,8 |
63,5 |
92,50 |
2 |
2 |
0 |
0 |
0 |
0 |
1,00 |
2 |
NEJ |
B1 |
69 |
57,2 |
69,9 |
69,72 |
69 |
11 |
21 |
26 |
7 |
2 |
2,52 |
67 |
NEJ |
B2 |
1 |
67,5 |
46,5 |
90,0 |
1 |
1 |
0 |
0 |
0 |
0 |
1,00 |
1 |
TČOZ |
––- |
––- |
––– |
––- |
––– |
–––- |
71 |
27 |
27 |
18 |
1 |
1,97 |
144 |
PČOZ |
––- |
––- |
––- |
––- |
––– |
––– |
50 |
43 |
36 |
15 |
1 |
2,13 |
145 |
MAT |
––- |
1 |
46,7 |
37,6 |
––- |
––- |
1 |
0 |
0 |
0 |
0 |
1,00 |
1 |
Výsledky maturitných skúšok - mimoriadne obdobie (september 2009):
Maturitné skúšky v mimoriadnom období sa konali 8. septembra 2009.
Zúčastnilo sa na nich 6 žiakov, a to 5 žiakov na opravnom termíne a 1 žiak
v náhradnom termíne.
Prehľad výsledkov:
Predmet |
Úroveň |
Počet |
Známka |
Priemer |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
SJL |
|
2 |
--- |
--- |
1 |
1 |
--- |
3,50 |
NEJ |
B1 |
3 |
--- |
--- |
2 |
--- |
1 |
3,66 |
TČOZ |
|
2 |
--- |
--- |
1 |
1 |
--- |
3,50 |
PČOZ |
|
1 |
--- |
--- |
--- |
1 |
--- |
4,00 |
Žiakovi, ktorý bol
neúspešný v mimoriadnom období (september 2009) v náhradnom termíne v
predmete nemecký jazyk, povolila školská maturitná komisia vykonať opravnú
maturitnú skúšku z predmetu NEJ v mimoriadnom období vo februári 2010.
f) Zoznam študijných odborov a učebné plány
6317
6 obchodná akadémia – denné 4-ročné štúdium - 2. - 4. ročník
denné
4-ročné štúdium - 1. ročník
6355 6 služby v cestovnom ruchu - denné 4-ročné štúdium - 1. ročník
Učebný plán (pozri prílohu č. 2)
g) Údaje o počte zamestnancov a plnení kvalifikačného predpokladu
pedagogických zamestnancov školy
|
|
skutočný stav |
prepočítaný stav |
Škola |
pedagogickí
nepedagogickí |
45
15 |
44,5
13,26 |
ŠI |
pedagogickí
nepedagogickí |
4
5 |
3,00
4,50 |
ŠJ |
|
8 |
8,00 |
SPOLU |
|
77 |
73,26 |
Zo 45 učiteľov –
všeobecnovzdelávacie predmety – 25 ( z toho 1 externý)
odborné predmety - 20
Odbornosť
vyučovania:
Pri všetkých
povinných predmetoch a všetkých voliteľných predmetoch bola odbornosť
zabezpečená na 100 %.
h) Údaje o ďalšom vzdelávaní pedagogických zamestnancov
Forma vzdelávania |
Počet vzdelávaných |
Priebeh vzdelávania |
Doplňujúca pedag.
štúdium učiteľov odborných predmetov |
1 |
september 2008 - jún
2009 |
Špecializačné
kvalifikačné štúdium NEJ na MPPC |
1 |
september 2008 – júl
2009 |
Metodické semináre
MPPC, ŠIOV |
7 |
priebežne |
KROS |
2 |
23. september 2008 |
Funkčná gramotnosť –
IKT vo vyučovaní |
28 |
október 2008
|
Výchovné poradenstvo |
1 |
priebežne |
Interné predpisy,
vyhlášky |
47 |
október, december,
január |
Interné BOZP |
48 |
27. 08. 2008
|
Ďalšie (TTSK, KŠÚ) |
9 |
priebežne |
1. kvalifikačná
skúška |
2 |
august 2009
|
Vzdelávanie
začínajúceho učiteľa |
2 |
január – jún 2009
|
Rozsah a výstup z jednotlivých foriem vzdelávania je zachytené v
Evidenčnom liste zamestnanca o ďalšom vzdelávaní.
i) Údaje o aktivitách a prezentácii školy na verejnosti
Aktivity orientované na
rodičovskú verejnosť:
• individuálne pohovory
a stretnutia s rodičmi
• zasadnutie Rodičovského združenia
• účasť na prezentácii OA Senica v okresoch Senica, Skalica, Myjava
• Deň otvorených dverí
• prezentácia školy na stránkach: www.oase.edu.sk
• informovanosť rodičov prostredníctvom elektronickej žiackej knižky:
www.oasenica.edupage.org
• tvorba ročenky, kroniky, propagačných letákov.
Aktivity
orientované na spoluprácu s regionálnymi a miestnymi inštitúciami,
firmami:
• exkurzie do
Záhorskej knižnice
• návšteva Záhorskej galérie
• exkurzie v miestnych firmách, veľkoskladoch, veľkoobchodoch, napr. Dema,
Nábytok KRON Senica, Senické a skalické pekárne,
101 Drogérie, KK Sklady Senica
• odborné prednášky a besedy s pracovníkmi Mestskej polície, PPP, Referátu
poradensko-psychol. služieb, OR PZ Senica, UPSVR
• účasť na podujatiach Záhorského osvetového strediska
• účasť na odborných literárnych seminároch k výročiu revolučných rokov
1848/49, výročiu M. R. Štefánika, na vernisážach
Aktivity
v oblasti sociálnej pomoci iným, spolupráca s občianskymi združeniami,
inštitúciami v regióne:
•
účasť na verejnej zbierke pre Ligu proti rakovine – Deň narcisov
•
pomoc pri
organizovaní verejnej finančnej zbierky 1 deň úsmevu
Aktivity zamerané
na rozvoj občianskeho postoja a euroobčianstva:
• práca študentov v Študentskom parlamente v meste Senica
• Deň študentstva na radnici
• exkurzia do NR SR, účasť na zasadnutí
• zapojenie sa do súťaže Mladý Európan, krajské kolo
• zapojenie sa do medzinárodného programu Euroscola, vedomostné súťaže EÚ
a euro 2009, on-line test Mince a krajiny, on-line test Kvíz o eure,
výstava prác Sedem naj krajín eurozóny, minitest Som pripravený na vstup
do eurozóny, súťaž Poznám Európu, beseda s odborníkom o zavedení
eura v Slovenskej pošte, beseda s pracovníkom Informačnej kancelárie
Európskej komisie Epso, beseda o živote v krajinách EÚ, prezentácia
triednych programov Pozývame Vás do krajiny EU
• zapojenie sa do kvízu: Ako poznáme EU
• zapojenie do podujatí a súťaží v rámci Európskej jari 2009 – Deň Zeme,
Študentský európsky parlament
• zapojenie sa do medzinárodného projektu Modelový Európsky parlament
Aktivity zamerané na
prezentáciu školy v širokej verejnosti:
• prezentácia školy v regionálnom televíznom vysielaní, rozhlasovom
vysielaní
• publikovanie článkov v regionálnej tlači Záhorák, My-Záhorie, Naša
Senica, Župný spravodajca
• prezentácia školy vo verejnosti formou podujatí v rámci podnikateľskej
činnosti –
• poskytovanie služieb v oblasti ubytovania a stravovania
• Veľtrh cvičných firiem
j) Údaje o projektoch
Zapojenie sa do
národného projektu FIT( funkčná gramotnosť učiteľov v IKT) – vzdelávanie
pedagogických zamestnancov z regiónu Senica, jeho ukončenie v šk. roku
2008/2009, z pedagogických zamestnancov OA absolvovalo 28 učiteľov
Zapojenie sa do regionálneho operačného programu, prioritná os 1.
infraštruktúra vzdelávania.
l) Údaje o priestorových a materiálno-technických podmienkach školy
V školskom roku
2008/2009 sa výchovno-vzdelávacia činnosť školy zabezpečovala v 36
klasických učebniach a 11 odborných učebniach. Na výuku TEV slúžila
zrekonštruovaná telocvičňa, zrkadlová gymnastická učebňa, posilňovňa a
športový areál, ktorý je v súčasnosti v nevyhovujúcom stave a bude
potrebovať rekonštrukciu.
Žiaci využívali možnosť stravovať sa v školskej jedálni, pričom žiakom
ubytovaným v ŠI bola poskytnutá celodenná strava.
Vzhľadom na zámer školy maximálne využívať IKT vo výuke, v školskom roku
2008/2009 nevyhovovali 2 učebne na výuku administratívy a písomnej a
elektronickej komunikácie.
Z požiadavky rozvíjať kvalitu výuky v odborných predmetoch aj pomocou
modernej IKT, vyplynula potreba ďalších odborných učební. Preto škola
vypracovala Projekt EÚ v rámci ROP na rekonštrukciu a modernizáciu OA v
Senici. Projekt bol schválený, ďalšie práce na projekte realizoval TTSK.
Súčasne škola získala súhlas i finančné prostriedky na dostavbu odborných
učební. Dostavba sa realizovala v priebehu školského roka.
Havarijný stav strechy sa riešil formou opravy, ktorá bola realizovaná do
konca kalendárneho roka 2008 z prostriedkov TTSK.
Bezpečnosť a ochrana zdravia v školskom internáte bola zabezpečená do
konca kalendárneho roka 2008 v zmysle právnych predpisov požiarnymi
uzávermi z prostriedkov TTSK.
m) Údaje
o finančnom a hmotnom zabezpečení výchovno-vzdelávacej činnosti školy
Údaje obsahuje príloha č. 3 – Výkaz k správe o hospodárení za r. 2007
n) Ciele školy
na školský rok 2008/2009 vyšli z koncepcie rozvoja školy predloženej
v roku 2004
a z cieľov Štátneho vzdelávacieho programu a Školského
vzdelávacieho programu
Ciele boli
zostavené tak, aby vytvorili základne piliere ku koncepcii základnej
filozofie školy- - sprístupniť školu verejnosti, rodičom a žiakom. Urobiť
zo školy pružný systém, ktorý podporuje v prvom rade tvorivosť študentov a
taktiež pedagógov. Premeniť školu na systém vytvárajúci podmienky pre
voľnočasové aktivity a zábavu žiakov pri súčasnom kvalitnom vzdelávaní a
výchove.
Hlavné ciele školy v oblasti vzdelávacej – kvalitná príprava na zvládnutie
najnovších trendov IKT, zabezpečiť, aby ekonomické myslenie, právne
vedomie a jazyková zdatnosť tvorili základ prípravy absolventov školy pre
vstup do hospodárskej praxe. Dosiahnuť, aby pochopili a osvojili si
myšlienku potreby celoživotného vzdelávania. Cieľom bolo po organizačnej,
personálnej a materiálnej stránke vytvoriť podmienky na realizáciu ŠkVP v
1. ročníku št. odbore 6317 6 obchodná akadémia, ale najmä v novootvorenom
študijnom odbore 6355 6 služby v cestovnom ruchu, skúsenosti získané v
priebehu školského roka 2008/2009 vyhodnotiť a zakomponovať do školského
vzdelávacieho programu. Zabezpečiť podporu kariérneho rastu učiteľov a
udržať kvalifikovanosť pedagogického zboru.
Hlavné ciele v oblasti výchovy – pôsobiť na študentov po stránke
charakterovej a mravnej tak, aby boli pripravení zastať si svoje miesto v
živote pri súčasnom zachovaní ich individuality. Podporiť v nich
kreativitu, samostatnosť, zdravé sebavedomie a viesť ich k humánnosti v
konaní i myslení. Vytvárať v nich hlboké demokratické a prosociálne
cítenie, rozvíjať právne vedomie.
Z týchto hlavných cieľov vychádzali hlavné úlohy, ktoré boli podrobne
zapracované do plánov práce PK, plánov práce triedneho učiteľa, plánu
práce výchovného poradcu, plánu práce koordinátora protidrogovej
prevencie.
Hlavné úlohy vo
vzdelávacej oblasti:
• rozvíjať v
žiakoch správny ústny a písomný prejav a tvorivé myslenie,
• podporovať vlastnú tvorbu žiakov a eseje,
• rozvíjať v žiakoch záujem o príspevky do školského časopisu, regionálnej
tlače,
• zapájať žiakov do predmetových súťaží a olympiád,
• zlepšovať komunikatívne schopnosti žiakov v cudzích jazykoch nadviazaním
kontaktov so zahraničnými školami a komunikovaním cez internet,
• rozširovať vedomosti v odbornej terminológii v cudzích jazykoch,
• viesť žiakov k úspešnému zvládnutiu externej a internej zložky MS,
• venovať zvýšenú pozornosť novým informačným technológiám,
• rozvíjať marketingovú komunikáciu študentov aktívnou účasťou na
veľtrhoch, výstavách a súťažiach,
• podporovať vyučovacie stratégie, metódy a postupy, ako sú interaktívne
zážitkové a skúsenostné učenie, projektové vyučovania a iné, ktoré
prepájajú školu so životom,
• zavádzať IKT do vyučovacieho procesu,
• žiakom umožniť sebarealizáciu prostredníctvom SOČ, súťaží a krúžkov,
• prepojiť ekonomickú teóriu s ekonomickou praxou exkurziami a odbornou
praxou,
• zabezpečiť dokonalé zvládnutie ekonomickej agendy firmy na počítači
prostredníctvom cvičných firiem,
• zabezpečiť zvládnutie úpravy podnikových písomností podľa aktuálnej
normy,
• podporiť kultúru pohybu organizovaním športových súťaží, lyžiarskych
kurzov,
• zapojiť školu do medzinárodných aktivít.
Hlavné úlohy vo
výchovnej oblasti:
• vytvoriť
kultúrne návyky návštevami divadelných predstavení,
• v práci výchovného poradcu využívať čo najviac poradenské služby,
• zabezpečiť starostlivosť o žiakov s vývinovými poruchami učenia aj pri
ich ľahšej forme,
• pri výchovných problémoch využiť vedomosti a skúsenosti kvalifikovaných
odborníkov,
• výchovné problémy riešiť vždy v úzkej spolupráci s rodičmi,
• zvýšiť starostlivosť školy v oblasti telesného a duševného zdravia
mladých ľudí,
• neustále monitorovať zmeny v správaní sa žiakov,
• naďalej znižovať absenciu stálou kontrolou a spoluprácou s rodičmi,
• osobným príkladom a stanovením zodpovednosti za zverené priestory
zlepšiť vzťah študentov k majetku školy,
• predchádzať výchovným problémom hlavne prevenciou,
• rozšíriť programy voľnočasových aktivít v krúžkovej oblasti,
• využívať odborníkov na preventívne predchádzanie negatívnych javov v
správaní žiakov,
• sprístupňovať študentom informácie a poradenskú službu v oblasti
ďalšieho vzdelávania a odbornej prípravy na vyučovanie,
• prijímať opatrenia na zabezpečenie disciplíny v škole,
• posilniť výchovu v oblasti ľudských práv,
• vytvoriť v škole prostredie podporujúce zdravie, sebaúctu a dôstojnosť
žiakov v každej situácii, a tak podporiť duševné zdravie žiakov.
o) Oblasti, v ktorých škola dosahuje dobré výsledky, oblasti, v ktorých sú
nedostatky a treba úroveň
výchovy
a vzdelávania zlepšiť, vrátane návrhov opatrení
Silné stránky |
Slabé stránky |
- tradície
a skúsenosti, dobré meno školy
- personálne
zabezpečenie výchovno-vzde-
lávacieho
procesu
- kvalifikovanosť
pedagogických zamest.
- materiálna
vybavenosť školy
- bohatá krúžková
činnosť
- úspechy študentov
v súťažiach
- podmienky na
športovú činnosť
- ubytovacie
priestory školského internátu
- obnovovanie
informačno-komunikačnej
technológie
pre výuku
- rýchla
adaptabilita zamestnancov na
nové
podmienky
- schopnosť aj
svojpomocne zlepšovať
materiálne
podmienky školy
- kvalita služieb
školskej jedálne
- kvalita služieb
školského internátu |
- chýbajúce
prostriedky na úpravu
športového
areálu
- nedostatok
vzdelávacích aktivít pre
učiteľov
odborných predmetov
- zvyšujúca sa
absencia žiakov na vyučovaní
- revitalizácia
zelene
- nedostatočná
ochrana areálu školy
nevyhovujúcim
oplotením
|
Príležitosti |
Riziká |
- pripravenosť
absolventov do praxe i na
VŠ štúdium
- čerpanie
prostriedkov na rozvoj školy
zo
štrukturálnych fondov
- čerpanie
prostriedkov na rozvoj školy
z vlastnej
podnikateľskej činnosti
- zavedeného nového
študijného odboru
6355 6 služby
v cestovnom ruchu |
- malá spádová
oblasť
- nevyhovujúce
spojenie v hromadnej
doprave aj do
blízkeho okolia
- demografický
pokles
- zavádzanie odborov
ekonomického
zamerania na
školách neekonomické-
ho charakteru
- nižšia náročnosť
na žiakov v konkurenčných školách
- dopad hospodárskej
krízy na ekonomiku školy |
Opatrenia pre OA
Senica:
1. Znižovať
celkovú absenciu žiakov systematickou kontrolou ich dochádzky.
2. Zabezpečiť dostatok kvalitnej informačno-komunikačnej technológie podľa
požiadaviek predmetových komisií.
3. Žiadať zriaďovateľa o prostriedky na revitalizáciu zelene.
4. Žiadať zriaďovateľa o finančné prostriedky na rekonštrukciu športového
areálu.
5. Žiadať zriaďovateľa o finančné prostriedky na generálnu opravu kotolne,
vzhľadom na to, že jej končí životnosť.
6. Žiadať zriaďovateľa o finančné prostriedky na nákup školského auta.
7. Dokončiť opravu oplotenia.
p) Výsledky úspešnosti školy pri príprave na výkon povolania, resp.
úspešnosť prijatia
na ďalšie vzdelávanie
Informácie, ktoré
škola získava o úspešnosti prijatia do zamestnania, resp. na ďalšie
vzdelávanie nie sú oficiálne (vzhľadom na absenciu spätnej väzby). Na
vysokoškolské štúdium si podalo prihlášku asi 85 % študentov. Prevládal
záujem o EU, o ekonomické zameranie štúdia na UK Bratislava. V dnešnom
systéme vysokých škôl, ich ponuky, študenti, ktorí mali záujem o štúdium
na VŠ, boli prijatí. Spätná väzba od zamestnávateľských organizácií o
uplatnení absolventov OA Senica na trhu práce je pozitívna. Predpokladáme,
že horšie uplatnenie absolventov spôsobila hospodárska kríza, čo je
celospoločenský jav.
Voľnočasové
aktivity školy:
•
spoločensko-kultúrneho charakteru:
návšteva divadelných predstavení v Bratislave, Trnave, Nitre, Piešťanoch,
Brne, školské výlety, tvorba kultúrnych programov – Deň učiteľov, vianočné
programy, imatrikulácia 1. ročníka, školská akadémia, rozhlasové relácie,
súťaž Hurbanov pamätník, vydávanie triednych časopisov, školský časopis
EKO, tanečný krúžok
•
športového charakteru:
reprezentácia školy na volejbale, basketbale, futsale, aerobiku, futbale,
športovo-branná súťaž, LVVK, reprezentácia na III. župnej olympiáde SŠ,
celoštátnej olympiády Gaudeamus igitur
•
vzdelávacieho charakteru:
práca v krúžkoch a reprezentácia školy v súťažiach – olympiády v CUJ,
súťaž Matematický klokan, olympiáda Mladý účtovník, SOČ, súťaže v písaní
na stroji a PC, veľtrh cvičných firiem, súťaže orientované na rozvíjanie
euroobčianskeho postoja, napr. súťaž Mladý Európan, Ako sme pripravení na
euro, Modelový Európsky parlament a iné
• aktivity
v oblasti výchovného poradenstva:
Zabezpečovali sa v úzkej spolupráci výchovnej poradkyne a koordinátorky
prevencie drogových závislostí s triednymi učiteľmi a organizáciami, ako
sú Centrum pedagogicko-psychologického poradenstva a prevencie, Referát
poradensko-psychologických služieb Senica, Okresné riaditeľstvo PZ Senica,
Mestská polícia Senica, Záhorské osvetové stredisko, ÚPSVR Senica.
Podujatia boli
zamerané:
•
na výchovu k rodine a zdravému životnému štýlu – prednášky a besedy S
tebou a o tebe, prednášky so zdravotnou tematikou,
stretnutia so
psychológom,
•
na boj proti rasizmu a xenofóbii – besedy s odborníkmi,
•
na predchádzanie alkoholizmu, toxikománii, fajčeniu a iných závislostí –
besedy, prednášky, semináre s odborníkmi, výstavy,
•
na možnosti pomaturitného a vysokoškolského štúdia – individuálne pohovory
a besedy so študentmi,
•
na profesijnú orientáciu žiakov, uplatnenie sa na trhu práce.
Vzdelávacie
aktivity, voľnočasové aktivity a výchovné pôsobenie usmerňovali študentov
pri plnohodnotnom a zmysluplnom využívaní voľného času.
Výsledkom je aj pozitívne hodnotenie správania našich študentov zo strany
verejnosti.
Najvýznamnejšie
úspechy študentov OA Senica v šk. roku 2008/2009:
• 1. miesto v
celoštátnej olympiáde stredoškolskej mládeže vo volejbale dievčat
• 2. miesto na celoslovenských pretekoch v spracovaní informácií na PC
• najúspešnejšia trieda na Slovensku vo vzdelávacom kurze EÚ a euro
• 5. miesto na celoštátnej olympiáde stredoškolskej mládeže v hádzanej
dievčat
• účasť na celoslovenskom kole medzinárodného projektu Modelový Európsky
parlament
• 1. miesto v krajskom kole súťaže žiakov SŠ v písaní na PC, postup do
celoslovenského kola
• 2. miesto v krajskom kole súťaže žiakov SŠ v úprave textu na PC, postup
do celoslovenského kola
• 3. miesto v krajskom kole súťaže žiakov SŠ v písaní na PC, postup do
celoslovenského kola
• 1. miesto na majstrovstvách kraja stredných škôl v aerobic maratóne,
postup do celoslovenského kola
• 1. miesto na III. Župnej olympiáde v hádzanej dievčat, postup do
celoslovenského kola
• 1. miesto III. Župnej olympiáde vo volejbale dievčat, postup do
celoslovenského kola
• 3. miesto v regionálnom kole olympiády Mladý účtovník, postup do
celoslovenského kola
• 3. miesto v krajskom kole SOČ
Správa o
výchovno-vzdelávacej činnosti, jej výsledkoch a podmienkach Obchodnej
akadémie v Senici za školský rok 2008/2009 bola prerokovaná na pracovnej
porade pedagogických zamestnancov dňa 29. septembra 2009.
Ing. Miroslava Príkopová
riaditeľka školy
|