Správa o výchovno-vzdelávacej činnosti, jej výsledkoch a podmienkach Obchodnej akadémie v Senici za šk. rok 2008/2009
 

 

a) Základné údaje

1. Obchodná akadémia Senica

 

2. Dlhá 256, 905 80 Senica

 

3. Tel. : 034/651 41 00, 651 25 07

    fax: 034/651 77 79

 

4. e-mail, web: oasenica@oase.edu.sk              www.oase.edu.sk

 

5. Zriaďovateľ: Trnavský samosprávny kraj

6. Mená vedúcich zamestnancov:
 

Ing. Miroslava Príkopová, riaditeľka školy

RNDr. Jarmila Zajíčková, zástupkyňa riaditeľky školy

Mgr. Zdenka Krajsová, zástupkyňa riaditeľky školy

Božena Drobná, vedúca vychovávateľka v ŠI pri OA Senica

Oľga Zelenáková, hlavná hospodárka

Jana Krajsová, vedúca zariadenia školského stravovania


7.  Rada školy pri OA Senica:
 

PaedDr. Jana Pekarová, predsedníčka RŠ, zast. pedagogických   zamestnancov

Mgr. Alena Bocmanová, zast. pedagogických zamestnancov

Jana Krajsová, zást. nepedagogických zamestnancov

Ing. Stanislav Kovár, zást. rodičov

Anna Morávková, zást. rodičov

Jarmila Saková, zást. rodičov

Petra Poláková, zást. študentov

RNDr. Ľubomír Parízek, zást. zriaďovateľa

Ing. Štefan Mikula, zástupca zriaďovateľa
PaedDr. Viera Suchánová, zást. zriaďovateľa
Jana Matúšová, zást. zriaďovateľa

  

Študentská rada pri OA Senica:
 

1. A – Adam Rajnoha

1. B –  Adriana Flamíková

1. C – Radovan Müller

1. D – Henrieta Černá

1. CR – Nikola Závodná

2. A – Dominika Piovarčiová

2. B – Lýdia Eliášová, predsedníčka od apríla 2009

2. C – Laura Paradeiserová

2. D – Ivan Serafín

2. E – Eduard Šedivý

3. A – Matej Fábik

3. B – Beáta Danišová

3. C –  Veronika Štefková

3. D –   Petra Hornáková

3. E – Dna Reháková

4. A –  Beáta Oravcová

4. B – Simona Oslejová

4. C – Nikoleta Kaštílová

4. D – Barbora Čajková

4. E – Petra Poláková, predsedníčka do apríla 2009

Gremiálna rada pri OA Senica:
 

Ing. Miroslava Príkopová, riaditeľka školy

RNDr. Jarmila Zajíčková, zástupkyňa riaditeľky školy

Mgr. Zdenka Krajsová, zástupkyňa riaditeľky školy

Božena Drobná, hlavná vychovávateľka ŠI

Oľga Zelenáková, hlavná hospodárka

Jana Krajsová, vedúca zariadenia školského stravovania

Oľga Dubcová, vedúca úseku upratovania

Viktor Sobol, vedúci úseku údržby

Mgr. Alena Bocmanová, predsedníčka ZO OZ pri OA Senica

Vyraďovaco-likvidačná komisia:
 

Mgr. Zdenka Krajsová, predsedníčka

Božena Drobná

Viktor Sobol

Škodová komisia:
 

RNDr. Jarmila Zajíčková, predsedníčka

Oľga Zelenáková

Ing. Branislav Černek

Stravovacia komisia pri OA Senica:
 

Mgr. Beáta Rusňáková, predsedníčka

Bc. Darina Nemečkayová

Zuzana Vajdová

Mgr. Jarmila Ružičková

Prijímacia komisia:
 

PhDr. Alžbeta Londáková, predsedníčka

Ing. Miroslava Príkopová

RNDr. Jarmila Zajíčková

Mgr. Zdenka Krajsová

Mgr. František Polesňák

Ing. Branislav Černek

Štipendijná komisia:
 

PhDr. Alžbeta Londáková, predsedníčka

Ing. Miroslava Príkopová

Mgr. Zdenka Krajsová

Oľga Zelenáková

 

Kolégium riaditeľky školy - predsedovia predmetových komisií:
 

PhDr. Anna Držíková

Mgr. Ľubica Lysá

Mgr. Anna Gáliková

Mgr. Božena Krajčiová

Mgr. František Polesňák

Ing. Jana Sališová

Ing. Zlata Mudrochová

PhDr. Alžbeta Londáková

Ing. Jana Sakmárová
Mgr. Viera Medňanská

     

Kolégium riaditeľky školy - triedni učitelia: 1. A – Ing. Branislav Černek

1. B – PaedDr. Petra Machatová

1. C – PhDr. Alžbeta Londáková

1. D – PhDr. Anna Držíková

1. CR – Ing. Gabriela Vrbovská

2. A – PaedDr. Jana Pekarová

2. B – PhDr. Iveta Hazuchová

2. C –  Ing. Marián Mrázek, zmena Mgr. Mária Mastihubová

2. D – Ing. Jana Mrázková

2. E – Ing. Jana Sakmárová

3. A – Mgr. Alena Bocmanová

3. B – Mgr. František Polesňák

3. C – Ing. Martina Prandová, zmena Ing. Antónia Černeková

3. D –  Ing. Monika Hladíková

3. E – Mgr. Anna Gáliková

4. A – Ing. Antónia Černeková

4. B – Mgr. Viera Medňanská

4. C – Ing. Jana Sališová

4. D – Mgr. Božena Krajčiová

4. E – Ing. Marta Juráňová

 

  b) Počty žiakov

 

1. A 32   2. A 34   3. A 33   4. A 31
1. B 32   2. B 23   3. B 30   4. B 28
1. C 30   2. C 29   3. C 33   4. C 26
1. D 30   2. D 33   3. D 29   4. D 31
1. CR 27   2. E 32   3. E 34   4. E 30

                                    

Celkový počet žiakov k 15. 09. 2008: 607
V priebehu šk. roka 9 žiakov odišlo (prestup, zanechanie štúdia) a 2 žiaci pribudli (prestup).
Celkový počet žiakov k 30. 06. 209: 600

 

Počet žiakov ubytovaných v ŠI k 15. 09. 2008: 72

z toho žiaci OA Senica                                  44

         žiaci SSOSP Senica                               9

         žiaci Gymnázia L. Novomeského Senica      2

         žiaci SOŠ Senica                                 17

 

Počet stravníkov: 518
Počet žiakov stravujúcich sa v ŠJ: 465 žiakov

Priemerne mesačne vydaných:

raňajok - 982
desiat - 982
obedov - 751
večerí - 803

 

d)

Plán výkonov pre školský rok 2009/2010 bol 120 žiakov, z toho 3 triedy v odbore 6317 6 obchodná akadémia a 1 trieda v odbore 6355 6 služby v cestovnom ruchu. Počet prihlásených uchádzačov bol 237 žiakov na študijný odbor 6317 6 obchodná akadémia a 73 na študijný odbor 6355 6 služby v cestovnom ruchu. Prijímacie konanie bolo bez prijímacích skúšok na základe uverejnených kritérií na prijatie.
Ku dňu 15. 09. 2009 bolo prijatých 90 žiakov na študijný odbor obchodná akadémia a 30 žiakov na študijný odbor služby v cestovnom ruchu.

 

e) Údaje o výsledkoch hodnotenia a klasifikácie žiakov
 

K 30. 06. 2009 z počtu žiakov 600 neboli 2 žiačky klasifikované (1 žiačka riadneho štúdia a 1 žiačka s individuálnym študijným plánom). Obe žiačky mali povolené skúšanie v náhradnom termíne (1 žiačka 24. 08. 2009, 1 žiačka do 15. 09. 2009). Obe žiačky v náhradnom termíne úspešne ukončili daný ročník.

K 30. 06. 2009 z počtu 600 neprospelo 16 žiakov, z toho 2 žiačky neprospeli z 3 a viac predmetov.

Riaditeľka školy povolila 14 žiakom vykonať opravné komisionálne skúšky v dňoch 24. - 25. 08. 2009. Z tohto počtu na opravných komisionálnych skúškach 7 žiakov neprospelo a tak nesplnili podmienku na postup do vyššieho ročníka. Dvom žiakom, ktorí požiadali o opakovanie ročníka, riaditeľka školy povolila ročník opakovať. 5 žiaci z dôvodu neprospechu zanechali štúdium v OA Senica alebo prestúpili na inú školu.

Súčasne 24. 08. 2009 žiačka OA Bratislava úspešne vykonala rozdielovú skúšku z predmetu nemecký jazyk a splnila tak podmienku prestupu do 3. ročníka OA Senica v šk. r. 2009/2010.

 

Výsledky klasifikácie:
 

Počet žiakov

PSV

PVD

P

N

Celkom

1. ročník

40 60 50 0 150

2. ročník

45 47 52 3 147

3. ročník

40 44 68 6 158

4. ročník

45 33 67 0 145

Celkom

170 184 237 9 600

 

Študijný priemer školy v 2. polroku šk. r. 2008/2009: 1,79

Znížená známka zo správania: 5 žiakov - stupeň 3
                                          9 žiakov - stupeň 2

Prehľad klasifikácie v jednotlivých predmetoch: príloha č. 1

 

Výsledky maturitných skúšok - riadne obdobie:
 

Na maturitné skúšky 2009 sa prihlásilo 146 žiakov denného štúdia v študijnom odbore 6317 6 obchodná akadémia.
Externú časť ( EČ) a písomnú formu internej časti ( PFIČ) vykonali všetci žiaci.
Na praktickej časti odbornej zložky ( PČOZ) sa zúčastnilo 145 žiakov, 1 žiačka zanechala štúdium.
Na ústnej forme internej časti sa zúčastnilo 144 žiakov, 1 žiak neprospel ku koncoročnej klasifikácii, a tak nesplnil podmienky na maturitnú skúšku v riadnom období.
Dobrovoľnú maturitnú skúšku z predmetu matematika vykonala 1 žiačka.
 

 Prehľad výsledkov:

 

PFIČ

Ústna forma skúšky/ praktická časť

Známka

Predmet

Úroveň

Počet

žiakov

Priemer

školy

v %

Percentil

Priemer

školy

v %

Počet

žiakov

1

2

3

4

5

Priemer

Počet

žiakov

SJL

––

146

70,5

63,9

69,35

146

52

38

37

16

1

2,14

144

ANJ

B1

74

54,1

55,6

68,78

74

17

26

26

5

0

2,25

74

ANJ

B2

2

73,8

63,5

92,50

2

2

0

0

0

0

1,00

2

NEJ

B1

69

57,2

69,9

69,72

69

11

21

26

7

2

2,52

67

NEJ

B2

1

67,5

46,5

90,0

1

1

0

0

0

0

1,00

1

TČOZ

––-

––-

–––

––-

–––

–––-

71

27

27

18

1

1,97

144

PČOZ

––-

––-

––-

––-

–––

–––

50

43

36

15

1

2,13

145

MAT

––-

1

46,7

37,6

––-

––-

1

0

0

0

0

1,00

1

 

Výsledky maturitných skúšok - mimoriadne obdobie (september 2009):

 
Maturitné skúšky v mimoriadnom období sa konali 8. septembra 2009. Zúčastnilo sa na nich 6 žiakov, a to 5 žiakov na opravnom termíne a 1 žiak v náhradnom termíne.

Prehľad výsledkov:

Predmet Úroveň

Počet

Známka Priemer
1 2 3 4 5

SJL

  2 --- --- 1 1 --- 3,50

NEJ

B1 3 --- --- 2 --- 1 3,66

TČOZ

  2 --- --- 1 1 --- 3,50

PČOZ

  1 --- --- --- 1 --- 4,00

 

Žiakovi, ktorý bol neúspešný v mimoriadnom období (september 2009) v náhradnom termíne v predmete nemecký jazyk, povolila školská maturitná komisia vykonať opravnú maturitnú skúšku z predmetu NEJ v mimoriadnom období vo februári 2010.

  

f) Zoznam študijných odborov a učebné plány
 

   6317 6 obchodná akadémia – denné 4-ročné štúdium - 2. - 4. ročník

                                          denné 4-ročné štúdium - 1. ročník
   6355 6 služby v cestovnom ruchu - denné 4-ročné štúdium - 1. ročník

   Učebný plán (pozri prílohu č. 2)

 

g) Údaje o počte zamestnancov a plnení kvalifikačného predpokladu pedagogických zamestnancov školy

   

    skutočný stav prepočítaný stav
Škola

pedagogickí
nepedagogickí

45
15
44,5
13,26
ŠI pedagogickí
nepedagogickí
4
5
3,00
4,50
ŠJ   8 8,00
SPOLU   77 73,26

   

Zo 45 učiteľov – všeobecnovzdelávacie predmety – 25 ( z toho 1 externý)

                         odborné predmety - 20

Odbornosť vyučovania:

Pri všetkých povinných predmetoch a všetkých voliteľných predmetoch bola odbornosť zabezpečená na 100 %.

 

h) Údaje o ďalšom vzdelávaní pedagogických zamestnancov

 

Forma vzdelávania

Počet vzdelávaných

Priebeh vzdelávania

Doplňujúca pedag. štúdium učiteľov odborných predmetov

1

september 2008 - jún 2009

Špecializačné kvalifikačné štúdium NEJ na MPPC

1

september 2008 – júl 2009

Metodické semináre MPPC, ŠIOV

7

priebežne

KROS

2

23. september 2008

Funkčná gramotnosť – IKT vo vyučovaní

28

október 2008

Výchovné poradenstvo

1

priebežne

Interné predpisy, vyhlášky

47

október, december, január

Interné BOZP

48

27. 08. 2008

Ďalšie (TTSK, KŠÚ)

9

priebežne

1. kvalifikačná skúška

2

august 2009

Vzdelávanie začínajúceho učiteľa

2

január – jún 2009

 
Rozsah a výstup z jednotlivých foriem vzdelávania je zachytené v Evidenčnom liste zamestnanca o ďalšom vzdelávaní.

 

i) Údaje o aktivitách a prezentácii školy na verejnosti

 

Aktivity orientované na rodičovskú verejnosť:

• individuálne pohovory a stretnutia s rodičmi
• zasadnutie Rodičovského združenia
• účasť na prezentácii OA Senica v okresoch Senica, Skalica, Myjava
• Deň otvorených dverí
• prezentácia školy na stránkach: www.oase.edu.sk
• informovanosť rodičov prostredníctvom elektronickej žiackej knižky: www.oasenica.edupage.org
• tvorba ročenky, kroniky, propagačných letákov.
 

Aktivity orientované na spoluprácu s regionálnymi a miestnymi inštitúciami, firmami:

• exkurzie do Záhorskej knižnice
• návšteva Záhorskej galérie
• exkurzie v miestnych firmách, veľkoskladoch, veľkoobchodoch, napr. Dema, Nábytok KRON Senica, Senické a skalické pekárne,
  101 Drogérie, KK  Sklady Senica
• odborné prednášky a besedy s pracovníkmi Mestskej polície, PPP, Referátu poradensko-psychol. služieb, OR PZ Senica, UPSVR
• účasť na podujatiach Záhorského osvetového strediska
• účasť na odborných literárnych seminároch k výročiu revolučných rokov 1848/49, výročiu M. R. Štefánika, na vernisážach
 

Aktivity v oblasti sociálnej pomoci iným, spolupráca s občianskymi združeniami, inštitúciami v regióne:

účasť na verejnej zbierke pre Ligu proti rakovine – Deň narcisov

pomoc pri organizovaní verejnej finančnej zbierky 1 deň úsmevu  

 

Aktivity zamerané na rozvoj občianskeho postoja a euroobčianstva:
• práca študentov v Študentskom parlamente v meste Senica
• Deň študentstva na radnici
• exkurzia do NR SR, účasť na zasadnutí
• zapojenie sa do súťaže Mladý Európan, krajské kolo
• zapojenie sa do medzinárodného programu Euroscola, vedomostné súťaže EÚ a euro 2009, on-line test Mince a krajiny, on-line test Kvíz o eure,
  výstava prác Sedem naj krajín eurozóny, minitest Som pripravený na vstup do eurozóny, súťaž Poznám Európu, beseda s odborníkom o zavedení
  eura v Slovenskej pošte, beseda s pracovníkom Informačnej kancelárie Európskej komisie Epso, beseda o živote v krajinách EÚ, prezentácia
  triednych programov Pozývame Vás do krajiny EU
• zapojenie sa do kvízu: Ako poznáme EU
• zapojenie do podujatí a súťaží v rámci Európskej jari 2009 – Deň Zeme, Študentský európsky parlament
• zapojenie sa do medzinárodného projektu Modelový Európsky parlament

 

Aktivity zamerané na prezentáciu školy v širokej verejnosti:
• prezentácia školy v regionálnom televíznom vysielaní, rozhlasovom vysielaní
• publikovanie článkov v regionálnej tlači Záhorák, My-Záhorie, Naša Senica, Župný spravodajca
• prezentácia školy vo verejnosti formou podujatí v rámci podnikateľskej činnosti –
• poskytovanie služieb v oblasti ubytovania a stravovania
• Veľtrh cvičných firiem
 

j) Údaje o projektoch
 

Zapojenie sa do národného projektu FIT( funkčná gramotnosť učiteľov v IKT) – vzdelávanie pedagogických zamestnancov z regiónu Senica, jeho ukončenie v šk. roku 2008/2009, z pedagogických zamestnancov OA absolvovalo 28 učiteľov
Zapojenie sa do regionálneho operačného programu, prioritná os 1. infraštruktúra vzdelávania.
 

l) Údaje o priestorových a materiálno-technických podmienkach školy

 

V školskom roku 2008/2009 sa výchovno-vzdelávacia činnosť školy zabezpečovala v 36 klasických učebniach a 11 odborných učebniach. Na výuku TEV slúžila zrekonštruovaná telocvičňa, zrkadlová gymnastická učebňa, posilňovňa a športový areál, ktorý je v súčasnosti v nevyhovujúcom stave a bude potrebovať rekonštrukciu.
Žiaci využívali možnosť stravovať sa v školskej jedálni, pričom žiakom ubytovaným v ŠI bola poskytnutá celodenná strava.
Vzhľadom na zámer školy maximálne využívať IKT vo výuke, v školskom roku 2008/2009 nevyhovovali 2 učebne na výuku administratívy a písomnej a elektronickej komunikácie.
Z požiadavky rozvíjať kvalitu výuky v odborných predmetoch aj pomocou modernej IKT, vyplynula potreba ďalších odborných učební. Preto škola vypracovala Projekt EÚ v rámci ROP na rekonštrukciu a modernizáciu OA v Senici. Projekt bol schválený, ďalšie práce na projekte realizoval TTSK. Súčasne škola získala súhlas i finančné prostriedky na dostavbu odborných učební. Dostavba sa realizovala v priebehu školského roka.
Havarijný stav strechy sa riešil formou opravy, ktorá bola realizovaná do konca kalendárneho roka 2008 z prostriedkov TTSK.
Bezpečnosť a ochrana zdravia v školskom internáte bola zabezpečená do konca kalendárneho roka 2008 v zmysle právnych predpisov požiarnymi uzávermi z prostriedkov TTSK.
 

m)  Údaje o finančnom a hmotnom zabezpečení výchovno-vzdelávacej činnosti školy
 

     Údaje obsahuje príloha č. 3 – Výkaz k správe o hospodárení za r. 2007

 

n) Ciele školy na školský rok 2008/2009 vyšli z koncepcie rozvoja školy predloženej v roku 2004
    a z cieľov Štátneho vzdelávacieho programu a Školského vzdelávacieho programu

 

Ciele boli zostavené tak, aby vytvorili základne piliere ku koncepcii základnej filozofie školy- - sprístupniť školu verejnosti, rodičom a žiakom. Urobiť zo školy pružný systém, ktorý podporuje v prvom rade tvorivosť študentov a taktiež pedagógov. Premeniť školu na systém vytvárajúci podmienky pre voľnočasové aktivity a zábavu žiakov pri súčasnom kvalitnom vzdelávaní a výchove.
Hlavné ciele školy v oblasti vzdelávacej – kvalitná príprava na zvládnutie najnovších trendov IKT, zabezpečiť, aby ekonomické myslenie, právne vedomie a jazyková zdatnosť tvorili základ prípravy absolventov školy pre vstup do hospodárskej praxe. Dosiahnuť, aby pochopili a osvojili si myšlienku potreby celoživotného vzdelávania. Cieľom bolo po organizačnej, personálnej a materiálnej stránke vytvoriť podmienky na realizáciu ŠkVP v 1. ročníku št. odbore 6317 6 obchodná akadémia, ale najmä v novootvorenom študijnom odbore 6355 6 služby v cestovnom ruchu, skúsenosti získané v priebehu školského roka 2008/2009 vyhodnotiť a zakomponovať do školského vzdelávacieho programu. Zabezpečiť podporu kariérneho rastu učiteľov a udržať kvalifikovanosť pedagogického zboru.
Hlavné ciele v oblasti výchovy – pôsobiť na študentov po stránke charakterovej a mravnej tak, aby boli pripravení zastať si svoje miesto v živote pri súčasnom zachovaní ich individuality. Podporiť v nich kreativitu, samostatnosť, zdravé sebavedomie a viesť ich k humánnosti v konaní i myslení. Vytvárať v nich hlboké demokratické a prosociálne cítenie, rozvíjať právne vedomie.
Z týchto hlavných cieľov vychádzali hlavné úlohy, ktoré boli podrobne zapracované do plánov práce PK, plánov práce triedneho učiteľa, plánu práce výchovného poradcu, plánu práce koordinátora protidrogovej prevencie.
  

Hlavné úlohy vo vzdelávacej oblasti:

• rozvíjať v žiakoch správny ústny a písomný prejav a tvorivé myslenie,
• podporovať vlastnú tvorbu žiakov a eseje,
• rozvíjať v žiakoch záujem o príspevky do školského časopisu, regionálnej tlače,
• zapájať žiakov do predmetových súťaží a olympiád,
• zlepšovať komunikatívne schopnosti žiakov v cudzích jazykoch nadviazaním kontaktov so zahraničnými školami a komunikovaním cez internet,
• rozširovať vedomosti v odbornej terminológii v cudzích jazykoch,
• viesť žiakov k úspešnému zvládnutiu externej a internej zložky MS,
• venovať zvýšenú pozornosť novým informačným technológiám,
• rozvíjať marketingovú komunikáciu študentov aktívnou účasťou na veľtrhoch, výstavách a súťažiach,
• podporovať vyučovacie stratégie, metódy a postupy, ako sú interaktívne zážitkové a skúsenostné učenie, projektové vyučovania a iné, ktoré prepájajú školu so životom,
• zavádzať IKT do vyučovacieho procesu,
• žiakom umožniť sebarealizáciu prostredníctvom SOČ, súťaží a krúžkov,
• prepojiť ekonomickú teóriu s ekonomickou praxou exkurziami a odbornou praxou,
• zabezpečiť dokonalé zvládnutie ekonomickej agendy firmy na počítači prostredníctvom cvičných firiem,
• zabezpečiť zvládnutie úpravy podnikových písomností podľa aktuálnej normy,
• podporiť kultúru pohybu organizovaním športových súťaží, lyžiarskych kurzov,
• zapojiť školu do medzinárodných aktivít.
 

 

Hlavné úlohy vo výchovnej oblasti:

• vytvoriť kultúrne návyky návštevami divadelných predstavení,
• v práci výchovného poradcu využívať čo najviac poradenské služby,
• zabezpečiť starostlivosť o žiakov s vývinovými poruchami učenia aj pri ich ľahšej forme,
• pri výchovných problémoch využiť vedomosti a skúsenosti kvalifikovaných odborníkov,
• výchovné problémy riešiť vždy v úzkej spolupráci s rodičmi,
• zvýšiť starostlivosť školy v oblasti telesného a duševného zdravia mladých ľudí,
• neustále monitorovať zmeny v správaní sa žiakov,
• naďalej znižovať absenciu stálou kontrolou a spoluprácou s rodičmi,
• osobným príkladom a stanovením zodpovednosti za zverené priestory zlepšiť vzťah študentov k majetku školy,
• predchádzať výchovným problémom hlavne prevenciou,
• rozšíriť programy voľnočasových aktivít v krúžkovej oblasti,
• využívať odborníkov na preventívne predchádzanie negatívnych javov v správaní žiakov,
• sprístupňovať študentom informácie a poradenskú službu v oblasti ďalšieho vzdelávania a odbornej prípravy na vyučovanie,
• prijímať opatrenia na zabezpečenie disciplíny v škole,
• posilniť výchovu v oblasti ľudských práv,
• vytvoriť v škole prostredie podporujúce zdravie, sebaúctu a dôstojnosť žiakov v každej situácii, a tak podporiť duševné zdravie žiakov.
 

o) Oblasti, v ktorých škola dosahuje dobré výsledky, oblasti, v ktorých sú nedostatky a treba úroveň

    výchovy a vzdelávania zlepšiť, vrátane návrhov opatrení

 

Silné stránky

Slabé stránky

- tradície a skúsenosti, dobré meno školy

- personálne zabezpečenie výchovno-vzde-

  lávacieho procesu   

- kvalifikovanosť pedagogických zamest.

- materiálna vybavenosť školy

- bohatá krúžková činnosť

- úspechy študentov v súťažiach

- podmienky na športovú činnosť

- ubytovacie priestory školského internátu

- obnovovanie informačno-komunikačnej

  technológie pre výuku

- rýchla adaptabilita zamestnancov na

  nové podmienky

- schopnosť aj svojpomocne zlepšovať

  materiálne podmienky školy

- kvalita služieb školskej jedálne

- kvalita služieb školského internátu

- chýbajúce prostriedky na úpravu

  športového areálu

- nedostatok vzdelávacích aktivít pre

  učiteľov odborných predmetov

- zvyšujúca sa absencia žiakov na vyučovaní

- revitalizácia zelene                   

- nedostatočná ochrana areálu školy

  nevyhovujúcim oplotením

 

Príležitosti

Riziká

- pripravenosť absolventov do praxe i na

  VŠ štúdium

- čerpanie prostriedkov na rozvoj školy

  zo štrukturálnych fondov

- čerpanie prostriedkov na rozvoj školy

  z vlastnej podnikateľskej činnosti

- zavedeného nového študijného odboru

  6355 6 služby v cestovnom ruchu

- malá spádová oblasť

- nevyhovujúce spojenie v hromadnej

  doprave aj do blízkeho okolia

- demografický pokles

- zavádzanie odborov ekonomického

  zamerania na školách neekonomické-

  ho charakteru

- nižšia náročnosť na žiakov v konkurenčných školách

- dopad hospodárskej krízy na ekonomiku školy

 

Opatrenia pre OA Senica:

1. Znižovať celkovú absenciu žiakov systematickou kontrolou ich dochádzky.
2. Zabezpečiť dostatok kvalitnej informačno-komunikačnej technológie podľa požiadaviek predmetových komisií.
3. Žiadať zriaďovateľa o prostriedky na revitalizáciu zelene.
4. Žiadať zriaďovateľa o finančné prostriedky na rekonštrukciu športového areálu.
5. Žiadať zriaďovateľa o finančné prostriedky na generálnu opravu kotolne, vzhľadom na to, že jej končí životnosť.
6. Žiadať zriaďovateľa o finančné prostriedky na nákup školského auta.
7. Dokončiť opravu oplotenia.
 

p) Výsledky úspešnosti školy pri príprave na výkon povolania, resp. úspešnosť prijatia

    na ďalšie vzdelávanie

 

Informácie, ktoré škola získava o úspešnosti prijatia do zamestnania, resp. na ďalšie vzdelávanie nie sú oficiálne (vzhľadom na absenciu spätnej väzby). Na vysokoškolské štúdium si podalo prihlášku asi 85 % študentov. Prevládal záujem o EU, o ekonomické zameranie štúdia na UK Bratislava. V dnešnom systéme vysokých škôl, ich ponuky, študenti, ktorí mali záujem o štúdium na VŠ, boli prijatí. Spätná väzba od zamestnávateľských organizácií o uplatnení absolventov OA Senica na trhu práce je pozitívna. Predpokladáme, že horšie uplatnenie absolventov spôsobila hospodárska kríza, čo je celospoločenský jav.

 

Voľnočasové aktivity školy:

• spoločensko-kultúrneho charakteru:
návšteva divadelných predstavení v Bratislave, Trnave, Nitre, Piešťanoch, Brne, školské výlety, tvorba kultúrnych programov – Deň učiteľov, vianočné programy, imatrikulácia 1. ročníka, školská akadémia, rozhlasové relácie, súťaž Hurbanov pamätník, vydávanie triednych časopisov, školský časopis EKO, tanečný krúžok

 
• športového charakteru:
reprezentácia školy na volejbale, basketbale, futsale, aerobiku, futbale, športovo-branná súťaž, LVVK, reprezentácia na III. župnej olympiáde SŠ, celoštátnej olympiády Gaudeamus igitur


• vzdelávacieho charakteru:
práca v krúžkoch a reprezentácia školy v súťažiach – olympiády v CUJ, súťaž Matematický klokan, olympiáda Mladý účtovník, SOČ, súťaže v písaní na stroji a PC, veľtrh cvičných firiem, súťaže orientované na rozvíjanie euroobčianskeho postoja, napr. súťaž Mladý Európan, Ako sme pripravení na euro, Modelový Európsky parlament a iné


• aktivity v oblasti výchovného poradenstva:
Zabezpečovali sa v úzkej spolupráci výchovnej poradkyne a koordinátorky prevencie drogových závislostí s triednymi učiteľmi a organizáciami, ako sú Centrum pedagogicko-psychologického poradenstva a prevencie, Referát poradensko-psychologických služieb Senica, Okresné riaditeľstvo PZ Senica, Mestská polícia Senica, Záhorské osvetové stredisko, ÚPSVR Senica.

    

Podujatia boli zamerané:

na výchovu k rodine a zdravému životnému štýlu – prednášky a besedy S tebou a o tebe, prednášky so zdravotnou tematikou,

  stretnutia so psychológom,
na boj proti rasizmu a xenofóbii – besedy s odborníkmi,
na predchádzanie alkoholizmu, toxikománii, fajčeniu a iných závislostí – besedy, prednášky, semináre s odborníkmi, výstavy,
na možnosti pomaturitného a vysokoškolského štúdia – individuálne pohovory a besedy so študentmi,
na profesijnú orientáciu žiakov, uplatnenie sa na trhu práce.


Vzdelávacie aktivity, voľnočasové aktivity a výchovné pôsobenie usmerňovali študentov pri plnohodnotnom a zmysluplnom využívaní voľného času.
Výsledkom je aj pozitívne hodnotenie správania našich študentov zo strany verejnosti.

 

Najvýznamnejšie úspechy študentov OA Senica v šk. roku 2008/2009:

• 1. miesto v celoštátnej olympiáde stredoškolskej mládeže vo volejbale dievčat
• 2. miesto na celoslovenských pretekoch v spracovaní informácií na PC
• najúspešnejšia trieda na Slovensku vo vzdelávacom kurze EÚ a euro
• 5. miesto na celoštátnej olympiáde stredoškolskej mládeže v hádzanej dievčat
• účasť na celoslovenskom kole medzinárodného projektu Modelový Európsky parlament
• 1. miesto v krajskom kole súťaže žiakov SŠ v písaní na PC, postup do celoslovenského kola
• 2. miesto v krajskom kole súťaže žiakov SŠ v úprave textu na PC, postup do celoslovenského kola
• 3. miesto v krajskom kole súťaže žiakov SŠ v písaní na PC, postup do celoslovenského kola
• 1. miesto na majstrovstvách kraja stredných škôl v aerobic maratóne, postup do celoslovenského kola
• 1. miesto na III. Župnej olympiáde v hádzanej dievčat, postup do celoslovenského kola
• 1. miesto III. Župnej olympiáde vo volejbale dievčat, postup do celoslovenského kola
• 3. miesto v regionálnom kole olympiády Mladý účtovník, postup do celoslovenského kola
• 3. miesto v krajskom kole SOČ
 

Správa o výchovno-vzdelávacej činnosti, jej výsledkoch a podmienkach Obchodnej akadémie v Senici za školský rok 2008/2009 bola prerokovaná na pracovnej porade pedagogických zamestnancov dňa 29. septembra 2009.

 

 

                                                                                                       Ing. Miroslava Príkopová

                                                                                                             riaditeľka školy
 

Príloha č. 1

 

 

 

 

Príloha č. 2

 

Príloha č. 3