Kľúčové
kompetencie
1. Komunikatívne a sociálno-interakčné spôsobilosti
Absolvent má:
-
osvojiť si
zásady efektivity učenia a práce, vyhodnocovať dosiahnuté výsledky
a pokrok,
-
vyjadrovať
a zdôvodňovať svoje názory,
-
reprodukovať
a interpretovať prečítaný alebo vypočutý text v materinskom a cudzom
jazyku,
-
podať výklad
a popis konkrétneho objektu, veci alebo činnosti,
-
vyjadrovať sa
nielen podrobne a bohato, ale aj krátko a výstižne,
-
aktívne
komunikovať najmenej v dvoch cudzích jazykoch,
-
štylizovať
listy (formálne, neformálne), informačné útvary (inzerát, oznam),
vyplňovať formuláre (životopis, žiadosť),
-
navrhovať
návody k činnostiam, písať odborné materiály a dokumenty v materinskom
a cudzom jazyku,
-
osvojovať si
grafickú a formálnu úpravu písomných prejavov,
-
spracovávať
písomné textové informácie (osnova, výpisky, denník) a materiály podľa
účelu oznámenia a s ohľadom na potreby užívateľa,
-
orientovať
sa, získavať, rozumieť a aplikovať rôzne informácie, posúdiť ich význam
v osobnom živote a v povolaní,
-
vyhľadávať
a využívať jazykové a iné výrazové prostriedky pri riešení zadaných úloh
a tém v cudzom jazyku,
-
vedieť
prijímať a tvoriť text, chápať vzťahy medzi rečovou situáciou, témou
a jazykovým prejavom v materinskom a cudzom jazyku,
-
rozlišovať
rôzne druhy a techniky čítania, ovládať orientáciu sa v texte a jeho
rozbor z hľadiska kompozície a štýlu v materinskom a cudzom jazyku,
-
ovládať
operácie pri práci s počítačom,
-
pochopiť
a vyhodnocovať svoju účasť na procese vzdelávania a jeho výsledku, ktorý
zabezpečuje právo voľného pohybu občana žiť, študovať a pracovať
v podmienkach otvoreného trhu práce,
-
pochopiť
osvojiť si metódy informačnej a komunikačnej technológie včítane
možnosti učenia sa formou on-line,
-
oboznámiť
sa s motivačnými vzdelávacími programami, ktoré sú zamerané na riešenie
problémov a poskytovanie prístupných príležitostí pre celoživotné
vzdelávanie, ktoré vytvára možnosť virtuálnej komunikácie medzi
lokálnymi komunitami.
2.
Intrapersonálne a interpersonálne spôsobilosti
Absolvent má:
-
významne sa
podieľať na stanovení zodpovedajúcich krátkodobých cieľov, ktoré smerujú
k zlepšeniu vlastnej výkonnosti,
-
vedieť
samostatne predkladať jednoduché návrhy a projekty, formulovať,
pozorovať a triediť,
-
overovať
a interpretovať získané údaje,
-
rozhodovať
o princípoch kontrolného mechanizmu,
-
rozvíjať
vlastnú aktivitu, samostatnosť, sebapoznanie, sebadôveru a reproduktívne
myslenie,
-
samostatne
predkladať návrhy na výkon práce, za ktorú je zodpovedný,
-
predkladať
primeranú návrhy na rozdelenie jednotlivých kompetencií pre ostatných
členov tímu a posudzovať spoločne s učiteľom a s ostatnými, či sú
schopní určení kompetencie zvládnuť,
-
ovládať
základy modernej pracovnej technológie a niesť zodpovednosť za prácu
v životnom prostredí, jeho ochranu, bezpečnosť a stratégiu jeho rozvoja,
-
samostatne
pracovať a zapájať sa do práce kolektívu, riadiť jednoduchšie práce
v menšom kolektíve, niesť zodpovednosť aj za prácu druhých, prispievať
k utváraniu ústretových medziľudských vzťahov a predchádzaniu osobných
konfliktov, nepodliehať predsudkom a stereotypom v prístupe k iným
ľuďom,
-
vytvárať,
objasňovať a aplikovať hodnotový systém a postoje,
-
určovať
nedostatky vo vlastnom učení, pracovných výkonoch a osobnostnom raste,
-
ďalej sa
vzdelávať
-
adaptovať sa
na meniace sa životné a pracovné podmienky,
-
stanovovať si
ciele a priority podľa svojich osobných schopností, záujmov, pracovnej
orientácie a životných podmienok,
-
plniť plán
úloh smerujúci k daným cieľom a snažiť sa ich vylepšovať formou
využívania sebakontroly, sebaregulácie, sebahodnotenia a vlastného
rozhodovania,
-
overovať
získané poznatky, kriticky posudzovať názory, postoje a správanie
druhých,
-
mať
zodpovedný vzťah k svojmu zdraviu, starať sa o svoj fyzický a duševný
rozvoj, byť si vedomý dôsledkov nezdravého životného štýlu a závislostí,
-
prijímať
a plniť zodpovedne dané úlohy,
-
predkladať
spolupracovníkom vlastné návrhy na zlepšenie práce, bez zaujatosti
posudzovať návrhy druhých,
-
prispievať k vytváraniu ústretových medziľudských vzťahov, predchádzať
osobným konfliktom, nepodliehať predsudkom a stereotypom v prístupe
k druhým.
3. Schopnosť
tvorivo riešiť problémy
Absolvent má:
-
objasňovať
formou systematického poznávania najzávažnejšie rysy problémov, využívať
za týmto účelom rôzne všeobecne platné pravidlá,
-
získavať
samostatným štúdiom všetky nové informácie vzťahujúce sa priamo
k objasneniu neznámych oblastí problému,
-
zhodnotiť
význam rozmanitých informácií, samostatne zhromažďovať informácie,
vytriediť a využiť len tie, ktoré sú pre objasnenie problému
najdôležitejšie,
-
uplatňovať
pri riešení problému rôzne metódy myslenia (logické, matematické,
empirické, heuristické) a myšlienkové operácie,
-
určovať
najzávažnejšie rysy problému, zvažovať rôzne možnosti riešenia, ich
klady a zápory v danom kontexte aj v dlhodobejších súvislostiach,
stanoviť kritériá pre voľbu konečného optimálneho riešenia,
-
vedieť vybrať
vhodné postupy pre realizáciu zvoleného riešenia a dodržiavať ho,
-
vedieť
ovplyvňovať ľudí (prehováranie, presvedčovanie),
-
spolupracovať
pri riešení problémov s inými ľuďmi.
4.
Podnikateľské spôsobilosti
Absolvent má:
-
pochopiť
podstatu a princíp podnikania, mať vedomosť o právnych, ekonomických,
administratívnych, osobnostných a etických aspektoch súkromného
podnikania,
-
orientovať sa
v rôznych štatistických údajoch a vedieť ich využívať pre vlastné
podnikanie,
-
samostatne
plánovať finančné prostriedky vzhľadom na potreby a ciele podnikania,
-
viesť systém
jednoduchého a podvojného účtovníctva a stratégiu odpisov,
-
vedieť
efektívne využívať všetky zdroje na dosiahnutie priaznivého výsledku
hospodárenia,
-
ovládať
právne predpisy v oblasti obchodných a pracovnoprávnych vzťahov,
-
pracovať so
základnými informáciami v dvoch cudzích jazykoch,
-
rozpoznávať
a rozvíjať kvality riadiaceho zamestnanca s aspektom na komunikatívne
schopnosti, asertivitu, kreativitu a odolnosť voči stresom,
-
vedieť
vystihnúť princípy odmeňovania a oceňovania aktívnych a tvorivých
zamestnancov a motivovať ich,
-
ovládať
princípy priebežnej kontroly, diagnostiky skutočného stavu a úrovne
podniku,
-
využívať
zásady konštruktívnej kritiky, vedieť primerane kritizovať, ale aj
znášať kritiku od druhých,
-
ovplyvňovať
druhých a koordinovať ich úsilie,
-
operatívne sa
rozhodovať a prijímať opatrenia,
-
vykonávať aj
nepopulárne, ale správne opatrenia a rozhodnutia, myslieť systémovo
a komplexne,
-
rešpektovať
právo a zodpovednosť,
-
mať
zodpovedný postoj k vlastnej profesijnej budúcnosti a ďalšiemu
vzdelávaniu, uvedomovať si význam celoživotného učenia a byť pripravený
prispôsobovať sa k zmeneným pracovným podmienkam,
-
sledovať
a hodnotiť vlastný úspech vo svojom učení, prijímať hodnotenie výsledkov
svojho učenia zo strany iných ľudí,
-
poznať
možnosti ďalšieho vzdelávania, hlavne v odbore prípravy a povolaní,
-
mať prehľad
o možnostiach uplatnenia na trhu práce v danom odbore, cieľavedome
a zodpovedne rozhodovať o svojej budúcej profesii a vzdelávacej ceste,
-
mať reálnu
predstavu o pracovných a iných podmienkach v odbore, o požiadavkách
zamestnávateľov na pracovné činnosti a vedieť ich porovnávať so svojimi
predstavami a reálnymi predpokladmi,
-
dokázať
vyhľadávať a posudzovať podnikateľské príležitosti v súlade s realitou
trhového prostredia, svojimi predpokladmi a ďalšími možnosťami,
-
orientovať sa vo svetovom hospodárstve a chápať význam ekonomickej
integrácie.
5. Spôsobilosť
využívať informačné technológie
Absolvent má:
-
zoznámiť sa
s rôznymi druhmi počítačových programov a spôsobom ich obsluhy,
-
ovládať
obsluhu periférnych zariadení potrebných pre činnosť používaného
programu,
-
pracovať
s aplikačným programom potrebným pre výkon povolania,
-
vyhľadávať
vhodné informačné zdroje a potrebné informácie,
-
vybrať
kvantitatívne matematické metódy (bežné, odborné a špecifické)!, ktoré
sú vhodné pri riešení danej úlohy alebo situácie,
-
graficky
znázorňovať reálne situácie a úlohy, kde takéto znázorňovanie pomáha pri
kvantitatívnom riešení úlohy,
-
komunikovať
elektronickou poštou, využívať prostriedky online a offline komunikácie,
-
evidovať,
triediť a uchovávať informácie tak, aby ich mohol využívať pri práci,
-
chrániť
informácie pred znehodnotením alebo zmanipulovaním,
-
posudzovať
vierohodnosť rôznych informačných zdrojov, kritiky pristupovať
k získaným informáciám a byť mediálne gramotný.
6. Spôsobilosť
byť demokratickým občanom
Absolvent má:
-
porozumieť
systémovej (globálnej) podstate sveta,
-
uvedomiť si
a rešpektovať, že telesná, citová, rozumová a i vôľová zložka osobnosti
sú rovnocenné a vzájomne sa dopĺňajú,
-
konať
zodpovedne, samostatne a iniciatívne, nielen vo svojom vlastnom záujme,
ale aj vo verejnom záujme,
-
poznať
a rešpektovať, že neexistuje iba jeden pohľad na svet,
-
orientovať sa
na budúcnosť vo svojom vzťahu k Zemi,
-
uvedomiť si,
že rozhodnutia, ktoré sa príjmu a činy, ktoré vykonávajú jednotlivci
alebo členovia skupiny, budú mať vplyv na globálnu prítomnosť
a budúcnosť,
-
poznať,
uznávať a podporovať alternatívne vízie vo vzťahu k udržateľnému
rozvoju, ľudskému zdraviu a zdraviu našej planéty,
-
uvedomiť si
a čiastočne pochopiť globálne podmienky, rozvoj a trendy súčasného
sveta,
-
pochopiť
globálnu povahu sveta a úlohu jednotlivca v ňom, rozvoj
masovokomunikačných prostriedkov, dopravných prostriedkov, masovej
turistiky a komunikačných systémov,
-
chápať
problémy zachovania mieru, bezpečnosti jednotlivcov, národov a štátov,
zachovávania a ochrany životného prostredia, vyčerpania nerastných
surovín, liečenia civilizačných ochorení, populačnej explózie
v rozvojových krajinách, drogovej závislosti, najmä mladistvých,
sexuálnej výchovy a pozitívne pristupovať k riešeniu týchto problémov,
-
uvedomiť si
a orientovať sa v problematike nerovnomerného hospodárskeho rozvoja,
etnických, rasových a náboženských konfliktov, terorizmu a navrhovať
cesty na ich odstránenie,
-
chápať pojmy
spravodlivosť, ľudské práva a zodpovednosť, aplikovať ich v globálom
kontexte,
-
tvorivo
riskovať, primerane kritizovať, jasne sa stavať k riešeniu problémov,
rýchle sa rozhodovať, byť dôsledný, inšpirovať druhých pri vyhľadávaní
podnetov, iniciatív a vytváraní možností,
-
dodržiavať
zákony, rešpektovať práva a osobnosť druhých ľudí, ich kultúrne
špecifiká, vystupovať proti neznášanlivosti, xenofóbií a diskriminácií,
-
konať
v súlade s morálnymi princípmi a zásadami spoločenského správania,
prispievať k uplatňovaniu hodnôt demokracie,
-
uvedomovať si
vlastnú kultúrnu, národnú a osobnostnú identitu, pristupovať
s toleranciou k identite druhých,
-
zaujímať sa
aktívne o politické a spoločenské dianie u nás a vo svete,
-
uznávať
tradície a hodnoty svojho národa, chápať jeho minulosť i súčasnosť
v európskom a svetovom kontexte,
-
podporovať hodnoty miestnej, národnej, európskej a svetovej kultúry a
mať i nim vytvorený pozitívny vzťah.
|
Všeobecné
kompetencie
Absolvent má:
-
zvoliť
komunikatívnu stratégiu adekvátnu komunikačnému zámeru, podmienkam
a normám komunikácie,
-
vyjadrovať
vhodným spôsobom svoj úmysel, prezentovať sám seba, podávať a získavať
ústne alebo písomne požadovanú alebo potrebnú informáciu všeobecného
alebo odborného charakteru, zapájať sa do diskusie, obhajovať svoj
názor, pohotovo reagovať na nepredvídané situácie (otázka, rozhovor,
anketa), uplatňovať verbálne a neverbálne prostriedky, spoločenskú
a rečovú etiku a zdôvodňovať zvolené riešenie komunikačnej situácie,
-
ovládať
základné – najčastejšie používané lexikálne a gramatické prostriedky,
rozumieť gramatickým, menej frekventovaným lexikálnym a gramatickým
javom a vedieť ich aj používať, samostatne tvoriť súvislé hovorené
a písané prejavy,
-
získavať
informácie z prečítaného a vypočutého textu ( určiť hlavnú tému alebo
myšlienku textu, rozlíšiť základné a vedľajšie informácie), dokázať text
zaradiť do niektorých z funkčných štýlov, orientovať sa v jeho stavbe,
-
uvádzať
správne bibliografické údaje a citáty, spracovať písomné informácie,
najmä odborného charakteru,
-
pracovať
s Pravidlami pravopisu a inými jazykovými príručkami,
-
chápať
literárne dielo ako špecifickú výpoveď o skutočnosti a o vzťahu človeka
k nej,
-
vytvárať si
predpoklady pre estetické vnímanie skutočnosti,
-
vytvoriť si
pozitívny vzťah k literárnemu umeniu, založený na interpretácii ukážok
z umeleckých diel, na osvojení podstatných literárnych faktov, pojmov
a poznatkov,
-
pristupovať
k literatúre ako k zdroju estetických zážitkov, uplatňovať estetické
a ekologické hľadiská pri pretváraní životného prostredia, podieľať sa
na ochrane kultúrnych hodnôt,
-
v oblasti
jazykovej poznať a používať zvukové a grafické (pravopisné) prostriedky
daného jazyka, slovnú zásobu, včítane vybranej frazeológie, v rozsahu
daných tematických okruhov, vybrané morfologické a syntaktické javy,
základné spôsoby tvorby slov (odvodzovanie, skladanie, skracovanie slov)
vybrané javy z oblasti štylistiky,
-
v oblasti
pragmatickej používať osvojené jazykové prostriedky v súvislých
výpovediach a v obsahových celkoch primerane s komunikatívnym zámerom,
-
s aspektom na
strategickú kompetenciu vedieť vhodne reagovať na partnerove podnety,
odhadovať významy neznámych výrazov, používať kompenzačné vyjadrovanie,
pracovať so slovníkom (prekladovým, výkladovým) a používať iné jazykové
príručky a informačné zdroje,
-
v oblasti
socio-lingvistickej vedieť komunikovať v rôznych spoločenských úlohách,
bežných komunikatívnych situáciách, používať verbálne a neverbálne
výrazové prostriedky v súlade so socio-kultúrnym úzusom danej jazykovej
oblasti, preukázať všeobecné kompetencie a komunikatívne kompetencie
prostredníctvom rečových schopností na základe osvojených jazykových
prostriedkov v komunikatívnych situáciách v rámci tematických okruhom,
preukázať úroveň receptívnych (vrátane interaktívnych) a produktívnych
rečových schopností,
-
ctiť si život
ako najvyššiu hodnotu, uvedomovať si zodpovednosť za vlastný život,
-
chápať
nutnosť svojho úspešného zapojenia sa do spoločenskej deľby práce
a oceniť prospešnosť získavania nových spôsobilostí po celý čas života,
-
ma základné
sociálne návyky potrebné na styk s ľuďmi a prakticky uplatňovať pri
styku s ľuďmi spoločensky uznávané normy,
-
uvedomovať si
svoju národnú príslušnosť a svoje ľudské práva, mať ochotu rešpektovať
práva iných ľudí,
-
chápať
princípy fungovania demokratickej spoločnosti a postupy, ako sa občan
môže aktívne zapojiť do politického rozhodovania a ovplyvňovať verejné
záležitosti na rôznych úrovniach (štát- región, obec),
-
rozumieť,
akým historickým vývojom vznikla súčasná podoba sveta, vedieť využívať
poznatky z histórie na hlbšie pochopenie súčasnosti,
-
v praxi
uplatňovať humanitné zásady vzťahov medzi ľuďmi a ekologické zásady vo
vzťahu k životnému prostrediu,
-
vytvárať si
vlastné filozofické a etické názory ako základ na sústavnejšiu
a dokonalejšiu orientáciu pri posudzovaní a hodnotení javov ľudského
a občianskeho života,
-
rozumieť
matematickej terminológii a symbolike (množinovému jazyku a pojmom
z matematickej logiky) a správne ju interpretovať a používať pri
nariadeniach, zákonoch a vyhláškach,
-
vyhľadávať,
hodnotiť, triediť, používať matematické informácie v bežných profesných
situáciách a používať pri tom výpočtovú techniku a prístupné informačné
a komunikačné technológie,
-
osvojiť si
vyskytujúce sa pojmy, vzťahy a súvislosti medzi nimi, osvojiť si postupy
používané pri riešení úloh z praxe,
-
cieľavedome
pozorovať prírodné javy, vlastnosti látok a ich premeny,
-
rozvíjať
finančnú a mediálnu gramotnosť,
-
rozlišovať
fyzikálnu a chemickú realitu, fyzikálny a chemický model,
-
vedieť opísať
osvojené prírodovedné poznatky a vzťahy medzi nimi, používať správnu
terminológiu a symboliku, porozumieť prírodným zákonom,
-
aplikovať
získané prírodovedné poznatky i mimo oblasti prírodných vied (napr.
v odbornom vzdelávaní, praxi, každodennom živote),
-
poznať
využitie bežných látok v priemysle, poľnohospodárstve a v každodennom
živote a ich vplyv na zdravie človeka a životné prostredie,
-
chápať umenie
ako špecifickú výpoveď umelca, chápať prínos umenia a umeleckého zážitku
ako dôležitú súčasť života človeka, vedome vyhľadávať a zúčastňovať sa
kultúrnych a umeleckých podujatí, vedieť vyjadriť verbálne svoj kultúrny
zážitok, vyjadriť vlastný názor a obhájiť ho,
-
vytvoriť si
pozitívny vzťah ku kultúrnym hodnotám, prírode a životnému prostrediu
a aktívne sa podieľať na ich ochrane,
-
uvedomovať si
význam telesného a pohybového zdokonaľovania, vnímať krásu pohybu,
prostredia a ľudských vzťahov,
-
ovládať
a dodržiavať zásady poskytovania prvej pomoci pri úraze, uplatňovať pri
športe a pobyte v prírode poznatky z ochrany a tvorby životného
prostredia, vedieť rozpoznať riziká úrazu.
Odborné
kompetencie
1. Požadované vedomosti
Absolvent má:
-
ovládať
základné ekonomické pojmy a princípy obchodno-podnikateľských činností
v trhovej ekonomike,
-
vedieť
aplikovať odborné vedomosti na konkrétne príklady z podnikovej praxe,
-
rozlišovať
majetok podniku na účely evidencie,
-
poznať
základné zásady personalistiky, odmeňovania a evidencie zamestnancov,
-
vedieť
uplatňovať práva a povinnosti zamestnanca i zamestnávateľa pri
rokovaniach v pracovnom pomere,
-
orientovať sa
v základných predpisoch, ustanoveniach obchodného, živnostenského,
občianskeho a pracovného práva,
-
ovládať
potrebné ekonomické prepočty a rozhodovať sa podľa nich,
-
vedieť
efektívne numericky počítať, používať premennú, dokázať odhadnúť
výsledok,
-
používať
geometrickú predstavivosť a vedieť chápať kvantitatívne a priestorové
vzťahy,
-
vedieť
spracovať získané údaje formou grafov, diagramov, tabuliek,
-
vedieť
uplatniť matematické poznatky pri riešení reálnych situácií, pracovať
s informáciami a obhájiť vlastné riešenie,
-
ovládať
programové vybavenie pri riešení ekonomických úloh,
-
komunikovať
prostredníctvom elektronickej pošty,
-
vedieť
účtovať ručne a na PC v syntetickej a analytickej evidencii, vystavovať
a likvidovať potrebné doklady, vyhotovovať podnikové písomnosti vecne,
jazykovo i formálne správne,
-
vedieť
účtovať v syntetickej a analytickej evidencii náklady a výnosy na
základe časového rozlíšenia,
-
vedieť
účtovať dane a tvorbu a rozdelenie výsledku hospodárenia,
-
vedieť sa
orientovať v zakladateľskom rozpočte, vo výkaze súvaha, výkaze ziskov
a strát,
-
uplatňovať
marketingový prístup pri nákupe a predaji,
-
ovládať
možnosti registrácie prevádzkovania živnosti,
-
prezentovať
firmu a spoluvytvárať imidž firmy na verejnosti,
-
orientovať sa
v činnostiach bánk a poisťovní,
-
vykonávať
platobný styk, spracovať doklady súvisiace s hotovostným
a bezhotovostným platobným stykom,
-
zostavovať
kalkukácie,
-
urobiť
účtovnú závierku a uzávierku,
-
vyhodnocovať
informácie o pracovných ponukách, využívať poradenské a sprostred-kovateľské
služby,
-
orientovať sa
v základných ekonomických teóriách,
-
mať základné
poznatky o hospodárskej geografii SR a o svetovom hospodárstve,
-
ovládať
základy medzinárodnej deľby práce, zahranično-obchodné operácie
a techniky uskutočňovania prieskumu trhu,
-
ovládať
zásady spoločenskej komunikácie,
-
mať vedomosti
o materiáloch, o ich zložení, akosti, získavaní a spracovaní,
o manipulácii s nimi s ohľadom na zdravie človeka,
-
ovládať
základné vlastnosti vybraných druhov tovaru a spôsoby ich zisťovania,
-
poznať zákon
o ochrane spotrebiteľa a mať poznatky o spotrebiteľskej politike,
-
mať vedomosti
o správnom životnom štýle človeka,
-
samostatne
rozhodovať o pracovných problémoch,
-
odhadnúť
prínos a riziká rozhodnutí pre úspech podnikania,
-
dodržiavať príslušné právne predpisy týkajúce sa bezpečnosti a ochrany
zdravia pri práci a požiarnej ochrany, hygienické predpisy a zásady.
2. Požadované
zručnosti
Absolvent vie:
-
aplikovať
získané teoretické vedomosti v praktickej činnosti,
-
aplikovať
vedomosti pri spracúvaní obsahu, foriem a pri pracovných postupoch vo
vyhotovovaní prvotných obchodných dokladov,
-
aplikovať
v praxi základné obchodno-podnikateľské aktivity a základné zásady
marketingu,
-
používať
moderné informačno-komunikačné technológie na získavanie, spracovanie
a vyhodnotenie odborných informácií na podnikateľské činnosti,
-
používať
desaťprstovú hmatovú metódu, ovládať techniky spracovania textu
a dodržiavať normalizovanú úpravu písomnosti,
-
komunikovať
s obchodnými, bankovými a ďalšími partnermi, vrátane zahraničných,
s verejnosťou v štátnej správe a v službách,
-
pracovať
s odbornou literatúrou.
Požadované
osobnostné predpoklady, vlastnosti a schopnosti
Absolvent sa vyznačuje:
-
schopnosťou
zodpovedného, čestného, dôsledného a presného konania,
-
cieľavedomým,
rozhodným, rozvážnym a kultivovaným vystupovaním,
-
kreatívnym
myslením, vysokou flexibilitou a samostatnosťou v rozhodovaní,
-
samostatným
riešením bežných úloh a iniciatívou,
-
schopnosťou
podriadiť vlastné záujmy vyšším spoločenským a morálnym hodnotám,
-
zodpovedným
narábaním s informáciami,
-
spolupodieľaním sa na tvorbe imidžu firmy,
-
schopnosťou
niesť spoluzodpovednosť za výsledky práce,
-
schopnosťou
pracovať v tíme i samostatne,
-
kultivovanosťou vystupovania, profesionálnou hrdosťou.
|